When an amazing opportunity for a better life presents itself Alyssa begs her childhood friend Medhi to join her, and he agrees. The two set off on an adventure, but it’s one of twists and turns that will take the naive friends by surprise.
In a remote town in Tunisia, where not much happens, Alyssa finds herself bored and in desperate need for more. The mundanity of her life is crushing her fiery spirit and everyone around her can sense her weariness. When an amazing opportunity to live and work in Europe presents itself, Alyssa asks her childhood best friend, Medhi, to join her. He’s the dreamer with artistic talents, she’s the hustler with a defiant urge to succeed. But their friendship is tested, with the dangers of being on the road triggering past traumas.
Amel Guellaty’s long-awaited feature debut is a robust and cinematic feast. The Tunisian-born director, screenwriter and photographer, who directed the critically acclaimed short Black Mamba (2017), offers yet another endearing exploration of adversity and courage. With stirring performances and captivating cinematography, Where the Wind Comes From pulls at heartstrings. An exciting addition to Guellaty’s already impressive body of work.