Working in a video store became the start of many a film career – just ask Alex Ross Perry (Videoheaven)! It’s no small wonder then, that he has a special passion for this naughty-nasty yet oh so wise treat. Video Violence is the work of a video store clerk frustrated about his customers’ taste and driven to make a satirical point about it. And, so he came up with the story of a couple arriving in rural New Jersey where they open a video store. Surprised by the locals’ enthusiasm for VHS, they slowly start to wonder about their customers’ shared taste: gore galore with the occasional pinch of rated XXX. When an unlabelled tape appears among the returned cassettes, they pop it in a player and find themselves faced with what looks like a real murder. Video bloodhounds know that their next step is usually not a good idea in scenarios like this: they go straight to the local police… From there on, things get sinister in this shot-on-video indie classic!