Een baantje in een videotheek was de start van menige filmcarrière. Kijk maar naar Alex Ross Perry (Videoheaven)! Het is dan ook niet vreemd dat hij een zwak heeft voor dit ondeugende, onsmakelijke, maar o zo intelligente pareltje. Video Violence is het werk van een videotheekmedewerker die zich stoort aan de smaak van zijn klanten en dat laat hij ze merken ook. Hij bedenkt een verhaal over een stel dat op het platteland van New Jersey een videotheek begint. Het stel is verbaast over het enthousiasme van de inwoners over VHS en ze zetten vraagtekens bij de gedeelde smaak van de klanten: bloederige horrorfilms met af een toe een vleugje harde porno. Als er een ongelabelde videoband opduikt tussen de teruggebrachte cassettes, stoppen ze hem in de videorecorder en lijken ze getuige te zijn van een echte moord. Videofanaten weten dat hun volgende stap meestal geen goed idee is in dit soort gevallen: ze stappen meteen naar de plaatselijke politie… Vanaf dat moment wordt het steeds duisterder in deze op video gedraaide indieklassieker!