Winter in Hamburg, Gabriele studies marine biology and dreams of moving to Australia, but at night works as a dancer for some dangerous people… Hans-Christoph Blumenberg’s fiction debut is an underseen and star-studded marvel.
It’s astonishing that the fiction feature debut of famous film critic Hans-Christoph Blumenberg, a romantic fantasy built from Fritz Lang’s final work, Die 1000 Augen des Dr. Mabuse (1960), is barely known outside its native country, as few films of that era manage to pinpoint the zeitgeist between nostalgia and new technology with such precision. Video stores have become part of the urban landscape, and children are playing computer games, but memories still feel analogue and peepshows still smell of desire. An astonishing cast of celebrities from Economic Miracle Germany’s pop culture like Peter Kraus and actress Karin Baal, meet with stars of post New German Cinema and the Neue Deutsche Welle like Barbara Rudnik and Peter Behrens. A masterpiece begging for discovery!