Tijdens een winter in Hamburg studeert Gabriele mariene biologie. Ze wil naar Australië verhuizen, maar ’s avonds werkt ze als stripper voor gevaarlijke mensen. Hans-Christoph Blumenbergs speelfilmdebuut is een ondergewaardeerd pareltje vol sterren.
Het is onbegrijpelijk dat het speelfilmdebuut van de beroemde filmrecensent Hans-Christoph Blumenberg, een romantische fantasiefilm gebaseerd op Fritz Langs laatste film Die 1000 Augen des Dr. Mabuse(1960), nauwelijks bekend is buiten Duitsland, want maar weinig films uit die tijd weten de tijdgeest tussen nostalgie en nieuwe technologie zo scherp te treffen. Videotheken zijn onderdeel geworden van het stadslandschap, kinderen spelen videogames, maar herinneringen voelen nog steeds analoog en peepshows ruiken nog steeds naar verlangen. Naast geweldige sterren uit de popcultuur van het Duitse Wirtschaftswunder, zoals Peter Kraus en Karin Baal, zien we ook sterren van na de Neuer Deutscher Film en de Neue Deutsche Welle, zoals Barbara Rudnik en Peter Behrens. Een onontdekt meesterwerk!