High school science teacher Hank must save his hometown from a mushrooming, aggressive alien goo. In his latest assault on the senses Ick, music video wizard Joseph Kahn delivers a pop culture-infused horror-comedy with heart, charm, intelligence – and more than a few gross-out moments.
Ick marks Joseph Kahn’s return to his own high school-set horror comedy Detention (2011). And, as with the director’s sophomore effort, Ick is an audio-visual assault on the senses. What sets it apart from similar pop culture-infused endeavours of the meta-meta kind, is not only its sheer inventiveness, but also Kahn’s command over genre tropes and archetypes. In between gross-out moments we find a family drama and an underdog spirit delivering witty commentary with the right dose of political incorrectness. You’re in for a ride, but one with heart, charm and intelligence!
Ick screens at Pathé de Kuip (Sunday 2 February, 16.10). These tickets can be bought via button below. For other screenings scroll down.