Hank is natuurkundeleraar op een middelbare school en moet zijn woonplaats redden van een agressief schimmelend buitenaards goedje. Ick is de nieuwste aanval op de zintuigen van videoclipwizard Joseph Kahn: een horrorkomedie vol popcultuur, liefde, charme, intelligentie – en flink wat gruwelijke momenten.
Ick markeert ook Joseph Kahns terugkeer naar zijn eigen highschool-horrorkomedie Detention (2011). En net als die film, is Ick een audiovisuele aanval op de zintuigen. Wat de film onderscheidt van soortgelijke met popcultuur doordrenkte meta-uitspattingen, is niet alleen de pure inventiviteit, maar ook Kahns beheersing van genre-elementen en archetypen. Tussen de gruwelijke momenten door is er ruimte voor een familiedrama en een underdoggeest die, met een gepaste dosis politieke incorrectheid, geestig commentaar levert. Er staat je nogal een avontuur te wachten, maar wel een met liefde, charme en intelligentie!
Ick wordt ook in Pathé de Kuip vertoond (Zondag 2 Februari, 16.10) Koop je tickets via de button hieronder. Scroll naar beneden voor overige screenings.