In this genre-hopping road movie from The Daughters of Fire(2018) director Albertina Carri, Violeta, the director of an amateur lesbian porn hit, is invited to make a mainstream crossover. With a budget and cast, but no idea where to go, the crew head off in search of their perfect film.
Violeta had a breakout hit with her inventive, amateur lesbian porn film. As a result, she’s been commissioned to write and direct a more mainstream version. But her opinions on gender, both sexually and cinematically, don’t sit so well in this more professional environment. So, she decides to take her film outside the system. Packing her equipment and taking a small crew with her, she departs on a road trip, from southern Buenos Aires to Sao Paulo, seeking inspiration, and artistic, sexual and political freedom along the way. However, the chaos of the filmmaking process soon comes to reflect that of the lives of those involved in the project.
Described by the filmmaker as a ‘mutant film’, Albertina Carri’s seventh feature traverses a variety of contrasting genres, from the erotic, to road movie, to documentary. (It even plays with elements of the vampire myth.) Though sharing the same spirit of her 2018 film The Daughters of Fire, ¡Caigan las rosas blancas! is a very different beast. The peripatetic production it chronicles gives the film a freewheeling feel – an anything can happen aesthetic full of spontaneity and surprise.