In deze genre-overstijgende roadmovie van filmmaker Albertina Carri wordt Violeta, de filmmaker van een lesbische amateur-pornohit, uitgenodigd om een mainstream crossover te maken. Met budget en cast, maar zonder idee waar te filmen, gaat de crew op zoek naar hun perfecte film.
Na Violeta’s succesvolle en originele lesbische amateurpornofilm, krijgt ze de opdracht een mainstreamversie te schrijven en regisseren, maar haar meningen over gender, op zowel seksueel als filmisch vlak, vallen niet goed in deze professionelere omgeving. Ze besluit de film daarom zelf te maken. Ze verzamelt haar apparatuur en een kleine crew, en vertrekt vanuit het zuiden van Buenos Aires naar São Paolo. Onderweg gaat ze op zoek naar inspiratie en artistieke, seksuele en politieke vrijheid, maar het maakproces verloopt al snel even chaotisch als het leven van de mensen die bij het project betrokken zijn.
Albertina Carri noemt haar zevende speelfilm zelf een ‘mutatiefilm’; een mix van contrasterende genres als erotiek, roadmovie en documentaire (met zelfs een paar elementen uit de vampierfictie). Hoewel de sfeer vergelijkbaar is met haar film The Daughters of Fire(2018), is ¡Caigan las rosas blancas! duidelijk anders. De omzwervingen van het team geven de film een ontspannen toon, met een onvoorspelbare, spontane en verrassende stijl.