Found in the first dictionary of the Egyptian language, is the hieroglyph ‘sr’, meaning ‘giraffe’. The tallest living terrestrial animal, its oldest ancestor roamed the Earth some twenty million years ago. In Lea Hartlaub’s endlessly fascinating film the animal is contextualised in terms of myth, fable, and both natural and human history. The result is as far from the anthropomorphic-centric trend in contemporary nature documentaries as you could get – and all the better for it.