Coyolxauhqui
In Aztec mythology, Coyolxāuhqui was the Moon goddess who was dismembered by her brother Huītzilōpōchtli, the sun god of war and sacrifice. The film brings this deeply embedded story of Mexican heritage into a modern context, and parses out the legacy of patriarchy in a country that in 2022 was called “femicide nation”.