Coyolxauhqui
In de Azteekse mythologie werd de maangodin Coyolxāuhqui verminkt door haar broer Huītzilōpōchtli, de zonnegod van oorlog en offergaven. De film plaatst dit diep in de Mexicaanse cultuur gewortelde verhaal in een moderne context en analyseert de gevolgen van het patriarchaat in een land dat in 2022 een “femicidestaat” werd genoemd.