Can’t Help Myself
A social contradiction is encapsulated in the opening image: a woman sunbathing on a rooftop is revealed to be located, incongruously, right above a busy office in Riga. Then the action shifts to a beach, where the same tension is evident: work is repetitive and unglamorous, while a self-help audio promises peace and contentment.
Anna Ansone’s poignant, witty portrait asks: what’s the point of such fantasy in a world that forbids us to change?