Like Fritz Lang, David Fincher or Bong Joon Ho before him, talented debut filmmaker Lado Kvataniya uses the concept of police detective vs serial killer for an excitingly stylised, macabre and haunting narrative, that ultimately revolves around the identity of an era: in this case, the late 1980s Soviet Union. With Glasnost and the end of communist rule, the West also learned of the (unsurprising) fact that there were serial killers in Russia too – the most notorious case probably that of Andrei Chikatilo, nicknamed the Rostov Ripper, or the Russian Hannibal Lecter.