Once upon a time, the lives of Corsican farmers were not merely a matter of labour, animals and the soil. They also involved dreams, signs, visions and spirits. L’ultimo sognu interweaves speech, music, documentary images and intriguing archival footage into a mysterious film, which transcends time.