This short film is the prologue of Mont’s ongoing film project ‘The Scattered World’ (working title), based on his research into the subnational conflict in the deep south of Thailand. Mostly written by the locals, the traditional lyrics of lullabies often reflect their ways of life, doctrines, and unique mixture of languages.