In 414 B.C., Aristophanes wrote the comedy Ornithes, in which two men leave their birthplace in search of a better life. They arrive in the woodland of the birds and meet Hoopoe, the man who became a bird.
You can turn in any direction in the sky, states the man who doesn’t want to walk anymore, but to fly. “Gravity is mortality”, says another. In the meantime, the two men go in search of birdman Hoopoe.