The acclaimed work of photographer Antoine d’Agata has mostly been a journey into the heart of darkness, dealing with random and nightly encounters, sex and prostitution. So it’s no surprise that the monumental White Noise leads again to the underworld of sex workers, from Cambodia to Norway, from Ukraine to USA. Built around more than 20 monologues, this films delivers trance-like visions of women in rapture induced by sex or narcotics.
No voyeurism here as d’Agata’s frank aesthetics make us wonder about what we see and feel, and about the very nature of reality. These bodies and words seem to dissolve and imprint in our minds at the same time in apexes of beauty and pain. White Noise has to be watched with the words of the artist in mind: “there’s neither god nor forgiveness in the night, but rather accepting that only flesh is. Flesh is fullness. Death is a void.”