Odessa Crash Test (Notes on Film 09)
Inspired by Sergei Eisenstein, a stroller is subjected to a crash test on the Odessa steps. During this mad ride, the speed of the takes changes as rapidly as their format and perspective. The images rush into one another and the soundtrack twitches between musical melodrama and breathless silence. (sixpackfilm)