An island that is impossible to leave for those who are born there. A man is kidnapped, brought to the island and filmed. Kidnapper Emerson is a young island-born man who has a passionate wish to make a film. He envisions a film about his own life, but needs help with this. His radical solution to get the film made leads to a film about both him and his hostage, re-enacting their lives before the camera, while allowing poetic licence.