Wanneer je er bent geboren, kun je dit eiland onmogelijk verlaten. Een man wordt ontvoerd, naar het eiland gebracht en gefilmd. Ontvoerder Emerson is een jonge eilandbewoner met de hartstochtelijke wens een film te maken – een film over zijn eigen leven. Maar hierbij heeft hij hulp nodig. Om de film van de grond te krijgen, is een radicale oplossing vereist, en die leidt tot een film over hem én over zijn gijzelaar, waarin hun levens met dichterlijke vrijheid voor de camera nagespeeld worden.