Der Unschuldige is a fascinating, unpredictable report on Ruth’s search for answers. The marvelous locations – industrial premises with disorientatingly long corridors, a dark swingers’ club-cum-swimming pool, bland modern architecture set in picturesque Swiss landscapes – contribute to the feeling of alienation. This second feature by Swiss Simon Jaquemet bears the clear influence of cinema from neighbouring Austria (Haneke, Seidl), but adds a dash of Kubrick and a generous helping of idiosyncratic talent.