Cinq minutes de cinéma pur
What is pure cinema? Henri Chomette’s answer to this question adopts a minimalist and formalist style, juxtaposing objects and landscapes. This experimental short film from the silent era is a seminal investigation into the nature of cinema as a medium and as an art form.