With his feature The Intruder (2014), director Shariff Korver explored the moral dilemma of an undercover cop infiltrating a drug-trafficking family. Fenix expands that grey area between police and criminals, their necessary evils, through an ambitious TV mini-series intertwining the stories of several characters: an ambitious Dutch detective aiming to take down a criminal network at any cost; his Belgian colleague with ambiguous motives; a student forced to head the gangster family he always wanted to stay clear of; his hot-headed right-hand man.