A Dutch photographer (played by David Verbeek himself – also a talented photographer in real life) takes a picture of a girl in a parking lot in nighttime Taipei as she plays with her kite. The photo transports us into her life. She is eight years old and is about to lose her best friend, a boy from a wealthy family who is moving to America. Back in the Netherlands, the photographer is confronted with his own constant loneliness. The photo of the girl evokes memories of his own childhood, when he still felt at home somewhere.
The camerawork by Morgan Knibbe (Those Who Feel the Fire Burning, 2014) captures precisely the mysterious, lonely mood of the photos that the photographer took earlier in nighttime Taipei. A meditative film about moving and still images; about time, which forms the difference between the two; and about the relationship between maker and subject.