The Captured Light of an Instant
“I make landscapes out of what I feel. I make a holiday of sensation”, writes Fernando Pessoa in The Book of Disquiet. Filmmaker Lichun Tseng embraced this idea in The Captured Light of an Instant. She captured many moments on 35 mm film, turning them into a layered experience in which time and place coalesce. Restlessness becomes concentration.