See a Dog, Hear a Dog
With YouTube videos of dogs, chatbot dialogue windows and iTunes visualizers, See a Dog, Hear a Dog considers the defects and value produced by attempts at communication among humans, animals and machines, both directly and as mediated by one another. Through this, the film becomes an analytical tragicomedy as an approach to technology. Also see Artist Talk: Jesse McLean in Deep Focus Short.