Aan de hand van YouTube-filmpjes van honden, chatbotgesprekken en iTunes-visualizers beschouwt See a Dog, Hear a Dog de gebreken en de waarde van pogingen tot communicatie tussen mensen, dieren en machines, zowel direct als via elkaar. Zo benadert de film technologie in de vorm van een analytische tragikomedie. Zie ook Artist Talk: Jesse McLean in Deep Focus Short.