Gaston Solnicki’s third long production and his first fiction film is elliptic, tragicomic and loving. It was somewhat teasingly entitled ‘Kékszakállú’. Hard to spell, yet recognisable. And it immediately elicits the question: What does it mean? It refers to the Hungarian title of Béla Bartók’s opera Bluebeard’s Castle, which provided emotional inspiration. The film elegantly portrays the spiritual lethargy of privileged Argentinian teens. They spend their spare time in the upmarket seaside town of Punta del Este in Uruguay. The film gradually focuses on a teenager (played fabulously by Laila Maltz) who seems to have truly lost her way to an independent, adult life. The drama simmering beneath reveals that what have become firm memories and solid identities were once options and choices – or at least seemed so.