The building on the Nieuwe Binnenweg in Rotterdam that previously housed the CBK art centre was originally a garage. The first project exhibited there after it became an art centre in around 1982 was Guillaume Bijl’s installation Autorijschool Z (Driving School Z, 1979-1989). Bijl’s work systematically simulates parts of our everyday, trivial surroundings at 1:1 scale, using realistic materials. Besides such immersive installations, Bijl also creates work in two categories that are more modest: the “sorry’s” (small ensembles of objects) and the “composition trouvées”, in which larger parts are lifted from interiors or pseudo-public settings. He considers them contemporary, archaeological still lifes. Courtesy of the artist.