Director Brouillette gets straight to the point. At a table, behind a mug of tea, sits Bernard Maris, who introduces himself as Charlie Hebdo editor and professor of economics. In the interview he gleefully destroys the entire repertoire of neo-liberal dogma. A clear, unrelenting demythologisation of traditional economics that likes to pose as science, but is, according to dissident Maris, as unconvincing as it is superstitious. He reels off countless inconsistencies, increasingly using terms such as “rubbish” and “swindle”. Shot in a straightforward manner on 16mm without edits; even the switching between rolls of film has been included. Excerpts from this prophetic discourse (filmed in 2000, well before the bank crisis) were used by Brouillette in the 2008 documentary Encirclement – Neo-Liberalism Ensnares Democracy. Maris, known as Oncle Bernard, died on 7 January 2015 during the attack on Charlie Hebdo.