The Basement
Artist Erik van Lieshout was invited to participate in Manifesta 10 in St. Petersburg. He uses this politically charged occasion to allow humans and animals to benefit from art. He sets up camp in the Hermitage’s cellar, where staff voluntarily provide refuge to 100 stray cats. See also WORK.