Director Komljen opens the door to the world of contrasts that Our Body consists of with a bang. The accompanying image would also suit the end of the film once the endless cleaning of the body proves to be no guarantee against unavoidable decline. Our Body is a metaphor for the impossibility of a clean modernism as long as it is to be maintained by humans, yet however destructive time’s influence, the mind will survive.