Kosmos gets up close and personal with Kevin Mroc’s family. These Roma from Slovakia lived in the squatted Gesù monastery in Brussels until the close of 2013. In the run-up to their eviction, the young Belgian director Ruben Desiere created this documentary with fictional elements. Kosmos is loosely based on the eponymous story by Polish author Witold Gombrowicz, which clearly highlights the characters’ search for meaning in a chaotic, precarious environment. No one has work or money and it’s hard to imagine how the family survive. The hopelessness of the temporary housing situation at the squat is beautifully captured. The patterns, colours and superstitions that have developed constitute the basis for a story whose reach only becomes apparent after completely submitting to the details.