An odd combination of black humour and melodramatic anxiety blends scantily clad ladies and concentration camps, hand-painted waste footage and studio shots of a man (actor Kaarlo Juurela) in felt boots. The avalanche of electronic music by Kurenniemi is an early prototype of minimalist techno. See also Kinescope in this compilation programme.