After his memorable debut Name of a River (IFFR 2002), Anup Singh returns with a fragile family drama that depicts profoundly emotional bonds, tradition and social expectations. The story unfolds around a Sikh family in which only daughters are born. The desire to have a family heir is nevertheless fulfilled through a secretive turn of events. The territory of Punjab, right after the Partition of India, gives a meaningful historical frame to this sensitive issue of a family that moved from Pakistan to India. Visually reminiscent of the beautiful canvases of old masters, the colours and shades of the film emphasize heaviness and pain. The calm and minimalist acting style by the main protagonists, the famous Irrfan Khan as well as a talented newcomer, Bengali actress Tillotama Shome, provides the spectator with an intense experience. Singh is certainly one of the most exciting and genuine voices of the new Indian cinema. Official Opening Film IFFR 2014.