Anup Singh volgt zijn opmerkelijke debuut Name of a River op met een gevoelig familiedrama waarin diepe emotionele banden, tradities en maatschappelijke verwachtingen aan bod komen. Het gaat over een gezin van Sikhs, waarin alleen maar dochters worden geboren. Toch wordt het verlangen naar een erfopvolger door geheimzinnige ontwikkelingen vervuld. De regio Punjab, kort na de opdeling van India in 1948, verschaft een veelzeggend historisch kader voor dit gevoelige probleem in een gezin dat van Pakistan naar India verhuist. In een visuele stijl die doet denken aan oude meesters, benadrukken kleur- en schaduwgebruik de zwaarte van het verdriet. De hoofdpersonages worden op terughoudende, minimalistische wijze vertolkt. De beroemde Irrfan Khan, maar ook een getalenteerde nieuwkomer als de Bengaalse actrice Tillotama Shome, zorgen voor een intense beleving. Singh is zonder twijfel een van de boeiendste en oprechtste stemmen in de nieuwe Indiase cinema. Officiële openingsfilm IFFR 2014.