There’s plenty of table tennis in Ping Pong Summer, a nostalgic coming-of-age comedy in which time and place are at least as important as the story itself. In the summer of 1985, the shy teenager Radford has to accompany his parents on their summer vacation to Ocean City, a popular resort on the Atlantic coast. The insecure thirteen-year-old spends his days playing table tennis and break-dancing, while he falls in love with the local beauty. It is however the resort itself that attracts most attention in Ping Pong Summer. The real-life holiday resort is meticulously revealed by Michael Tully, whose previous films Cocaine Angel and Septien were also screened at IFFR. The cars, the holiday homes, the restaurants and the neon signs: Ping Pong Summer breathes the spirit of the 1980s in every respect. The cast largely comes from Ocean City itself and is assisted by a few big names from Hollywood, including Susan Sarandon.