Er wordt heel wat afgetafeltennist in Ping Pong Summer, een nostalgische coming-of-agekomedie waarin tijd en plek minstens zo belangrijk zijn als het verhaal zelf. In de zomer van 1985 moet de verlegen tiener Radford met zijn ouders mee op zomervakantie naar Ocean City, een populair vakantieoord aan de Atlantische Oceaan. De onzekere dertienjarige komt er de dagen door met tafeltennissen en breakdancen, terwijl hij verliefd wordt op de plaatselijke schone. Het is evenwel de badplaats zelf die in Ping Pong Summer de meeste aandacht trekt. De echt bestaande vakantiebestemming wordt door regisseur Michael Tully, wiens eerdere films Cocaine Angel en Septien op IFFR draaiden, met groot oog voor detail in beeld gebracht. De auto’s, de vakantiehuizen, de restaurants en de neonreclames: in alles ademt Ping Pong Summer de geest van de jaren tachtig. De cast komt grotendeels zelf uit Ocean City en wordt bijgestaan door enkele grote namen uit Hollywood, onder wie Susan Sarandon.