A counterpoint to Sullivan’s Banks, mainly because of the austerity of Robert Maillart’s art: 14 exemplary steel/concrete structures, mainly bridges. Emigholz’s gaze reveals the poetry of Maillart’s art – the gracefulness and ease of these buildings. Once revolutionary design that is now an architectural standard. Part three of Emigholz’s film collection Photography and Beyond.