Scenes from the schoolyard. Lars Ole is in love with Inger who’s going steady with his friend Hanse. When the latter does something stupid, Lars Ole does something mean. Both pay, in very different way. Lars Ole 5.C, Malmros’s national as well as international breakthrough, turned out to be something like the master mould for his oeuvre to come – the importance of youngsters and school life and working with amateurs. Compared with Tree of Knowledge and Aching Hearts, his later films on teenagers struggling with love, sex and the whole damn thing, Lars Ole 5.C is a rather raw piece of work, unruly, even a bit wild – as becomes its protagonists, who like to play pranks, tell each other dirty jokes and have fun with farts. For these kinds of pleasures, Lars Ole and his friends withdraw into a secret space all of their own which they have discovered in a dilapidated factory – could it be a cinema? Screens together with Christmas by Your Friends.