Scènes op het schoolplein. Lars Ole is verliefd op Inger, die verkering heeft met zijn vriend Hanse. Als die iets doms doet, doet Lars Ole iets gemeens. Beide jongens boeten, maar op verschillende manieren. Lars Ole 5.C, de doorbraak van Malmros in eigen land en daarbuiten, bleek een soort matrijs voor zijn latere werk – het belang van jongeren, het schoolleven en werken met amateurs. Vergeleken bij Tree of Knowledge en Aching Hearts, zijn latere films over pubers die worstelen met liefde, seks en noem maar op, is Lars Ole 5.C een tamelijk rauw werk, tegendraads, een beetje wild zelfs – wat past hij de hoofdpersonen, die graag streken uithalen, elkaar schuine moppen vertellen en lachen om winden. Voor dit soort lolbroekerij trekken Lars Ole en zijn vrienden zich terug op hun eigen geheime plek, die ze hebben gevonden in een vervallen fabriek – of is het een bioscoop? Wordt vertoond in combinatie met Christmas by Your Friends.