There are two types of machines. Western ones that always work and Russian ones, which you never know if they are going to work or not. So it is said in the documentary Electro Moscow, which takes us back to a fabulous piece of musical history that will surprise even true music buffs. Soviet industry fanatically manufactured one electrical device after the other. During the day, the scientists dedicatedly tinkered with new moon rockets, bombs and control systems primarily intended for the weapons industry, but at night they worked for themselves. Behind the closed doors of their cramped quarters at industrial complexes, they created odd-looking musical equipment that was far ahead of its time and produced sounds that had never been heard before. Austrian filmmakers Tikhonova and Spritzendorfer managed to track down some of these devices and tell the often bizarre stories behind them. Electro Moscow is a lively documentary that puts a big smile on your face.