In Prófugos, we follow four Chilean men who have to smuggle a batch of cocaine from Bolivia to Chile for a considerable reward. However, this operation goes completely wrong and the four men have to flee from both the law and the Mafia. The Chilean Pablo Larraín (No) sketches a complex web of ambitions, interests and corruption, where nothing is what it seems and no one can be trusted. From the second episode onwards, the emphasis is increasingly on Larraín’s favourite theme: marginal, complex characters who personify the past and the present situation in Chile. Packaged as a typical action series, Prófugos shows a grim reality, often shot on location, that not only maps the social geography, but also provides a picture of the country’s actual geography. The first two episodes can be seen as one long pilot. This is Larraín’s first television series, which he made for the Latin-American branch of the HBO network. Also see No in Spectrum.