Kid is the youngest of two sons who live on a farm with their single mother – and for a long time we don’t find out what is up with their father. And it also soon becomes clear that they are in a desperate situation. There is no money and the mother is harassed by a bunch of shady types. In the meantime, Kid and his brother Billy go to school, where things are also far from easy. Kid’s life is captured in meticulously framed scenes with a static camera. In the house, in the classroom and in the headmaster’s office or in the desolate parking lot of the supermarket. Dramatic events and important conversations occur just out of sight and out of hearing of the youngsters, as is the case for all young children. And just like Kid, impressively played by Bent Simons, the audience has to make its own interpretation of the situation based on scant details.