The second film by the Skolimowski brothers, the sons of filmmaker Jerzy Skolimowski (Essential Killing) who was honoured in 2009 in Rotterdam with a retrospective. One of them, Józef Skolimowski, died in 2012 in India. The film is a dark and expressive glimpse into the soul of a young man plagued by guilty feelings. Faustian references and occult elements are amplified by the ominous soundtrack, written by Józef. The writer Marek has completed a successful debut novel, but is tormented by the memories of his best friend, Arthur, who was found dead in the garden after an extravagant costume ball in the villa of Marek’s publisher. What happened on that night filled with drink and drugs? And what was Marek’s role? He seeks advice from a soothsayer, the girl he and Arthur once quarrelled about. A mysterious figure with a black goatee beard also offers help. However, it comes at a price.