Eve is a young woman who lives in the South of France. One evening, her boyfriend commits suicide and soon after she turns out to be pregnant. It is the start of a drama that (primarily) investigates the role of parenthood. During a family dinner, the new wife of Eve’s father brings up an old family secret. As a result, Judith, one of Eve’s two sisters, becomes convinced that her father is not her biological father, and she goes looking for him. In the meantime, Eve wonders whether she wants to keep the child. Damien Odoul is a wayward outsider in the French film industry and based his film, made for television, on an autobiographical detail, using this as a starting point for his story about identity, origins, family bonds and mourning. The French actress Emmanuelle Béart stars as the alcoholic new mother-in-law. Also with minor roles for Mathieu Amalric and Charles Berling.