It is a scorching summer in Athens. The two main characters in Wasted Youth begin an ordinary day. One of them, 16-year-old Harris, is a teenage skateboarder typical of boys of his age and like many of his friends. He spends his day hanging around, arguing with his dad, visiting his mother in hospital and partying in the evening. The other protagonist, policeman Vasilis, is going through a difficult period in his life, and seems to get more tense as every minute of the day goes by. Not only does it look like he is experiencing a midlife crisis, he is also frustrated with his work and family life. This film is about the city of Athens: Vasilis is like this city, on the verge of a nervous breakdown. The paths of these two characters are destined to cross in quite an unfortunate way. Formally, Wasted Youth is highly modern, young, dynamic cinema full of enjoyable modern music, and represents a true enrichment of contemporary European cinema. Inspired by true events, the authors have succeeded in recreating the atmosphere of the city: its unrest and tension, its colours, its heat. A fascinating portrait of Athens and its inhabitants, and a society in crisis.