Een verzengende zomer in Athene. De twee hoofdpersonen van Wasted Youth beginnen aan een gewone dag. Een van hen, de zestienjarige Harris, is een skateboardpuber zoals er veel jongeren van zijn leeftijd zijn. Hij brengt de dag door met rondhangen, ruzie maken met zijn vader, zijn moeder opzoeken in het ziekenhuis en ‘s avonds feestvieren. De andere hoofdpersoon, de politieagent Vasilis, maakt een moeilijke periode door en lijkt deze dag met de minuut rustelozer te worden. Het lijkt er niet alleen op dat hij een midlifecrisis heeft, hij is ook gefrustreerd over zijn werk en zijn gezinsleven. Deze film gaat ook over de stad Athene: Vasilis bevindt zich net als de stad op de rand van een zenuwinzinking. De wegen van de twee protagonisten zullen elkaar op onfortuinlijke wijze kruisen. Wasted Youth is uiterst moderne, jonge en dynamische cinema vol fijne moderne muziek, die een echte verrijking vertegenwoordigt van de hedendaagse Europese film. De auteurs, geïnspireerd door ware gebeurtenissen, zijn erin geslaagd de sfeer van de stad op te roepen: de onrust en de spanning, de kleuren, de hitte. Een fascinerend portret van Athene en zijn inwoners, en van een maatschappij in crisis.