Souvenirs d'une année à Marienbad
The actresss Spira made her own amateur film on the set of Alain Resnais’ classic. Shot on black-and-white Super-8, her footage was long considered lost. It documents the daily life of the actors and technicians on location in a castle near Munich. We never see, but sometimes we ‘hear’ the real film. The voice-over, both informative and moving, is by Volker Schlöndorff, who was Resnais' assistant during the shoot.